Tunnisteet

keskiviikko 6. marraskuuta 2013

Haaste!! :D

Haasteen tarkoitus on etsiä blogeja, 
joilla on alle 200 lukijaa ja kasvattaa niiden lukijakuntaa:

1. Jokaisen haastetun tulee kertoa 11 asiaa itsestään
2. Jokaisen haastetun tulee vastata 11 kysymykseen, jotka haastajasi on valinnut
3. Haastetun pitää keksiä 11 uutta kysymystä haastetuilleen
4. Haastetun tulee valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa
5. Kerro, kuka sinut on haastanut ja kenet sinä haastat
6. Eikä sitten haasteta samaa blogia takaisinpäin :)


Tässä minun 11 asiaa itsestäni:

1. Elikkä alotetaanpas sitten näinkin yksin kertaisesta asiasta että mun nimi on Suvi, jännä juttu sinänsä että oon saanut nimen joka tarkoittaa kesää vaikka rakastan joulua enemmän kuin kesää :D
2. Mun perheeseen kuuluu 6-vuotias Miro poika, koira Simba(kultasennoutajan ja salukin mix) sekä kissa nimeltä Kisuli :D
3. Olen asunut koko lapsuuteni Kerava nimisellä paikkakunnalla, nuorena kävin muutaman vuoden kokeilemassa helsinkiläis elämää mutta totesin että keravalla on mun paikkani ja täällä olen yhä tänäkin päivänä.
4. Tällä hetkellä olen töissä lähibaarissani mm. Karaoken juontajana ja joskus tiskin takana "tarjoilijattarena" 
5. Haaveilen yhäkin siitä että pääsisin jonakin päivänä käymään Rovaniemellä Joulupukin pajassa.
(tarkoitus olisi lähteä 5.12 mutta saa nyt nähä onnistuuko tämä)
6. Rakastan värikkäitä vaatteita, ostin juuri itelleni aivan ihanan tummanturkoosin villakangas takin talveksi. 
7. Joulu on mulle vuoden rakkainta aikaa, aloitan sen suunnittelun jo kesällä :D ja Joulun jälkeen oon yleensä tosi surullinen sen vuoksi että se on sitten jo ohi :/ 
8. Mä oon sellanen ihminen etten pahemmin stressaa mistään asioista vaan annan asioiden mennä omalla painollaan ja ajattelen että kyllä kaikki aina selvii.
9. Mulla on sellanen tapa myös että hamstraan paljon kaikenlaista tekemistä itelleni sitten yhtäkkiä tajuun että on taas liian montarautaa tulessa sitten käy helposti niin että osa asioista jaa puolivalmiiksi.
10. Mä oon myös kova ihminen haluamaan kaikkea... vähä niinkun lapset on siitä lelukirjasta joka tulee Joulun alla että "toi toi toi toi" niin mä oon sitten jostain sisustus lehdistä,vaatelehdistä tms niin"toi toi toi toi"
11. Mulla on vain yksi kaveri joka tietää tästä mun Joulublogista :)

Elikkä sain tämän haasteen Suklaamonsterilta kiitos hänelle siitä ja nyt tässä vastaukset hänen kysymyksiinsä:
 1. Mikä joulussa on parasta?- Varmaankin nähdä se pienen lapsen onni paketteja availlessa.
2. Jouluherkku, jota on pakko saada joka joulu?-oi sentään tää on vaikee niitä kun on niiin monta mutta varmasti Joulutortut on <3 
3. Onko jokin jouluruoka, mitä et voi sietää?  - on ehdottomasti LIPEÄKALA! hyi hyi ja hyi! Sitä ei edes meidän Joulupöydästä löydy!
4. Aito kuusi vai muovikuusi? - Ehdottomaasti aito kuusi, harmi vain että viiimevuosi oli ainot vuosi jolloin ollaan saatu nauttia oikeasta kuusesta, ton koiran takia kun ei olla oikeaa kuusta aikasemmin uskallettu ostaa, muovinen löytyy siis aina kaiken varalta tuolta meijän vaatehuoneesta :)
5. Onko joulua ilman lunta ja pakkasta?Voisitko siis viettää joulua jossain lämpimässä maassa? -En voisi kyllä lämpimässä maassa viettää mutta oon haaveillut pitkään amerikkalaisesta Joulusta. 
6. Paras joululaulu? Entä elokuva? - Paras tai oikeastaan ihanin Joululaulu on aina mun mielestä ollut veskun varpunen Jouluaamuna.. mutta nyt oon myös tykästynyt Suvi teräsniskan Tonttuun.. ja elokuvista tällähetkellä ehkä sanoisin kaunottaren ja hirviön joulu..se on ihana <3
7. Perinteinen vai moderni joulu?-Perinteinen
8. Milloin laitat jouluvalot ja koristeet? - No siis mä oon niin malttamaton tässä asiassa aika lailla kyttään että koska naapureilla alkaa näkymään koska en kehtais olla itse se ensimmäinen joka laittaa mutta mulla on sellane  sääntö ollut että jos kellään ei oo ennen itsenäisyyspäivää niin minä laitan kyllä itsänäisyyspäivää edeltävänä iltana sitten kaikki valot ikkunoihin ja siitä sitten pikkuhiljaa lisäilen muitaki.
9. Moneltako lahjat jaetaan teidän kotona?-Meillä on yleensä ollut silleen että noin klo 18 ruuan jälkeen, viime vuonna tais olla poikkeus sen takia koska mun Äidillä oli niin kiire päästä lähtee kotiin että ne jaettiin jo 14.
10. Paras saamasi joululahja?- Paras saamani Joululahja hmmm...mä en kyllä nyt osaa sanoa koska mä en muista yhtäkään lahjaa mitä oisin viimevuonna esimerkiksi itse saanut.. toki olen jotain muttan nyt muista että mitä.
11. Teetkö itse jouluruuat vai ostatko valmiina?- Aika paljolti sekä että.. laatikot teen itse yleensä,riisipuuron ja loput taitaa tulla kaupan hyllytä rosollia myöten..


Sitten blogit jotka haastan mukaan :

tähtientuiketta
Jouluinen hetki
Aattoaamuna
Joulutontut
Jaanasky

Valitettavasti en löytänyt enempää blogeja jotka olisin voinut haastaa mukaan, koska niin monelle oli jo haaste laitettu, mutta näillä mennään ja sitten olisi kysymykset :

1. Koska laitat ensimmäiset Joulukoristeet esille?
2. Onko sinulla jotakin tiettyä lempi Joulukoristetta?
3. Mikä on ihaninta Joulussa?
4. Piparit vai tortut?
5. Entäs suolaiset vai makeat herkut?
6. Mitä Joulukukkia ostat joko omaan kotiisi tai jos et ole kukka ihmisiä niin mikä on kukka jonka antaisit ystävälle/sukulaiselle?
7. Mitkä ruuat kuuluvat teidän Joulupöytäänne?
8. itse tehdyt vaiko ostetut kortit?
9. Aito kuusi vaiko muovinen kuusi?
10. Laitatteko Joulukuusen aattona vaiko aikasemmin?
11. Tämän vuoden toivelahjasi?

Elikkäs se olis sitten siinä, kiitos ja kummarrus tästä :)

                                            -S-

1 kommentti:

  1. Kiitos kommenteista ja haasteesta! Mukavaa joulunodotusta myös teille!
    - Joulutontut

    VastaaPoista